179. Várnéző túra a Felvidéken

Korábban járt már a csapatunk a Felvidéken, és akkor is hajdani magyar várakat néztünk meg. Most egyedül keltem útra, de nem csak várakat néztem, hanem sok szép látnivalóval találkoztam.
Útvonal, 400 km   Képek










Vámosszabadinál léptem ki az országból, és megálltam a Dunánál.
Ezután következett Nyitra.



Nyitra után már kezdődtek a dombok hegyek.





Az első megálló Garamszentbenedeken (szlovákul Hronský Beňadik) volt az erődtemplomnál.




Majd Zsarnócán a revistye vár (szlovákul: Hrad Revištské) következett.










A faluba érve ez a kedves kis patak fogadott.










Elindultam a várhoz felfele vezető úton, és amikor a navi azt jelezte, hogy megérkeztem a várat nem láttam sehol. Az út vezetett tovább felfelé, hát továbbmentem. Annyira, hogy ez a kép fogadott a következő hegytetőn. Az ott lent a vár.









A várromhoz egy negyed órás sétával lehet eljutni ezen az úton.

Egyes részeknél fel van állványozva, és megkezdték az állagmegóvást, talán felújítást.








A kilátás pompázatos:

Ezután átgurultam a pár kilóméterre lévő Saskőváraljához (szlovákul: Hrad Sasov) Garamszentkeresztre.









Ehhez a romhoz is a faluból induló kis ösvényen lehet feljutni kb. negyed óra alatt, de az út elég jól emelkedik! 








Motoros csizmában, és nadrágban teljesen ideális 35 fokban várat mászni.


De a káprázatos kilátás kárpótolt mindenért.
Majd Selmecbányán álltam meg fotózni.
A kilátás a völgybe innét is leírhatatlan.

Ezután megálltam egy út széli szabadstrandon, ami egy felduzzasztott hegyi pataknál volt. A tervezés során már kinéztem, hogy ezen a környéken több ilyen mesterséges hegyi tó is van, és ezért hoztam fürdőnadrágot és törölközőt is.






Nagyon jól esett a felfrissülés a hűs vízben az izzasztó hegymászás után. Úsztam is egy jót, és kajáltam a szendvicseimből.
A fürdőzés után egy kiváló szerpentines szakasz következett, közepesen jó útminőségen. Egész Szlovákiában Ausztriához hasonlóan nagyon gyér a forgalom, és alig találkoztam itt is autóval, nagy örömömre.








Az eredeti terv szerint Vámosszabadinak akartam hazafele is jönni, de a navi szerint a legrövidebb, és a leggyorsabb utat is Komáromon keresztül jelezte. Hittem neki, és így jutottam el Lévára. Itt is a várat néztem meg.


















Ha már indulásnál lefotóztam a nagy Dunát, hazaérkezésnél sem hagytam ki. Komáromnál a Duna híd.





Annyiszor elmentem már a Koppánymonostori erőd előtt, most mivel volt időm bementem.






A hazafelé úton bementem még Gönyüre, és megnéztem, hogy hogyan teszik vízre a nagyobbnál nagyobb csónakokat, és Jachtokat.








Összegzés képpen kellemesen csalódtam (ismét) Szlovákiában. Csodálatos a táj, az utak is jobbak mint nálunk. A sok régi magyar emléket képtelenség végignézni, ezért még visszatérek ide biztosan.
Készítettem egy kis klippet is a túráról.