154. Túraterv: Szlovéniai 4 napos túra

2012 nyarán a 4 napos túránk annyira jól sikerült, és oly jól éreztük magunkat, hogy idénre is terveztünk  egy hasonlót. A mostani terv javarészt Szlovéniában a Júliai Alpok, Olaszország érintésével. Össz táv 1440 km.
Túraútvonal

A Júliai-Alpok a Szlovénia és Olaszország területén található hegyvonulat.
Júliai Alpok - Szlovénia
Nagyrészt a Szlovén oldalon elterülő hegységben található Szlovénia legmagasabb hegycsúcsa a Triglav, mely egyben az ország jelképe is.
Triglav - Szlovénia legmagasabb hegycsúcsa
A Július Cézárról elnevezett hegység Szlovén neve Julijske Alpe. Számos 2000 méter feletti hegycsúccsal büszkélkedő hegység nagy része a Triglav Nemzeti Park területéhez tartozik. Itt ered a Száva, melynek egyik ága táplálja az itt található Bohinji-tavat. A hegység keleti végében helyezkedik el a festői szépségű és igen népszerű Bledi tó.
Bled
- Első nap /440 km/
Győrből indulva Csorna, Szombathely, Körmend érintésével, majd Rédicsnél lépünk ki az országból. Szlovéniában rátérünk az A1-es autópályára. Nem a kedvencünk az autópályán motorozás, de most eltekintünk ettől, hogy mihamarabb a hegyekbe érjünk. Maribor után elérjük a hegyes dombos vidéket, majd Celje (kézilabda kedvelők ismerik) után északról kerüljük el Ljubjanát a fővárost. A horvát országi utunkon kilométereken át tartott míg Zágráb külvárosán átjutottunk. Ezért is választottuk inkább az autópályát. Elfoglaljuk a Bled szomszédságában lévő Ribno nevű falucskában 3 napra lefoglalt szállásunkat, és lepakolunk. Csillag túrát terveztünk, és ide érkezünk vissza a második, és harmadik napon is éjszakára. Összesen 440 km-t teszünk meg, és a felét autópályán. Azért, hogy az első napra is jusson egy kis látnivaló a motorozáson kívül, megnézzük a csodálatos Vintgar-szurdokot.
Vintgar-szurdok
A szurdok Bledtől 7 km-re északra található. 1600 méter hosszan folyik rajta keresztül a Radovna folyó, mely a 16 méter magas Sum-vízeséssel hagyja el a szurdokot, ez Szlovénia legmagasabb folyami zuhataga. A szurdokot 1891 fedezték fel, egy véletlennek köszönhetően, majd 1893-ban nyitották meg a látogatók számára.

- Második nap /290 km/
csak felsorolásszerűen, mert a képek magukért beszélnek:
Bohinji tó
Isonzó (Soca) völgye
Predel hágó
Isonzó (Soca) folyó
ez már Olaszország!
Vrsic hágó 1.611m, a 206-os úton

- Harmadik nap /246 km/
autópályán eltekerünk Predjama-ba ahol megnézzük a barlang várat. (predjamski grad - szó szerinti fordításban "barlang előtti várat" jelent). A vár a Hrušica hegy meredek, 125 méter magas szikla peremére egy barlang bejáratában épült a XII. században.
predjamai barlang vár
Indrija folyó mellett haladunk a 102-esen

- Negyedik nap /440 km/
az utolsó napon megnézzük a Bledi várat
Bledi tó a várral
A Bledi vár belső udvara
majd az első napnak megfelelően a szlovén autópályán, Rédics, és Szombathelynek érkezünk haza.